Motoarele de cautare impart elementele in doua mari categorii: elemente on-page (ce tin efectiv de fisierele de pe server) si elemente off-page.
Printre elementele on page se numara: structura, continutul, configurarea serverului sau fisierele obligatorii.
Printre elementele off-page se numara: vechimea domeniului, link-uri extrene care trimit catre acel domeniu (foarte important deoarece motoarele de cautare folosesc link-urile externe precum recomandarile), reputatia domeniului, etc.
Tot foarte pe scurt, si tot incercand sa evitam jargonul, cateva exemple (non-exhaustive, deoarece nu dorim sa ne publicam procedurile in rubrica FAQ) de optimizari on-page aplicate de noi sunt:
Structura - de la folosirea elementelor corecte, pana la setarea atributelor pentru o buna optimizare. Printre acestea se numara: meta description, taguri h1, p sau li, alt-uri si titluri precum si denumirea sugestiva a fisierelor, s.a.m.d.
Continutul - dozarea densitatii optime de cuvinte cheie in locurile potrivite si optimizarea in profunzime (prima pagina este optimizata pentru anumite cautari, paginile secundare pentru alte tipuri de cautari, s.a.m.d.)
Configurarea serverului - pe scurt, setarea https, setarea redirectionarii 301, setarea paginii personalizate 404, etc.
Fisiere obligatorii - directiva robots.txt (ce spune bots-ilor ce pagini pot accesa si ce pagini nu ar trebui accesate), precum si sitemap-ul (harta link-urilor) transmis catre google via Search Console.
In cazul site-urilor bilingve, sau in mai multe limbi, avem o lista specifica de pasi pentru optimizare, pentru a ne asigura ca sunt indexate corect.
Pentru cautarile de brand (numele afacerii), indexarea se realizeaza intre 2 saptamani si 2 luni de la transmiterea sitemap-ului catre Google. Pentru rezultate optime, recomandam introducerea afacerii in Google My Business, procedura care necesita confirmarea adresei sediului social.
Urmarim evolutia indexarii timp de 4 saptamani dupa transmitere, pentru a ne asigura ca nu sunt probleme.
In anumite situatii optimizarea on-page poate fi suficienta pentru obtinerea de pozitii superioare in cautare. Noi avem o intreaga lista de domenii propulsate in prima pagina Google: lista rezultate SEO.
Raspunsul la aceasta intrebare depinde de o multime de factori si este diferit pentru fiecare afacere in parte. Daca doresti o analiza, ne poti scrie.